Onze presentaties
Hoe werkt Twentse Zorglandschap op het gebied van zorg, veiligheid en cliënttevredenheid? Elke dag worden gegevens en informatie reeds bijgehouden en opgeslagen, zodat we nauwkeurig zorg kunnen leveren en verantwoording af kunnen leggen over onze kwaliteit. De zorg moet aansluiten bij uw wensen en behoeftes, waarbij u kunt aangeven wat u belangrijk vindt en of u zich daar prettig bij voelt. Alles wat wij doen is gericht op een zo hoog mogelijke kwaliteit van zorg. De gegevens die we verzamelen, gebruiken we binnen Twentse Zorglandschap voor kwaliteitsverbetering.
Clienttevredenheidsonderzoek
Twentse Zorglandschap scoort positief over de kwaliteit van de zorg. Dit wordt gemeten door cliënttevredenheidsonderzoek. De uitkomsten van deze onderzoeken worden gebruikt om onze zorg- en dienstverlening waar nodig verder te verbeteren en/of optimaliseren.
Klachtprocedure
Uw klacht heeft onze aandacht!
Twentse Zorglandschap staat voor goede zorg. Maar waar gewerkt wordt, gaat soms ook wel eens mis. Wij stellen het op prijs als deze gevoelens van onvrede kenbaar gemaakt wordt, zodat wij ons aanbod steeds weer kunnen verbeteren en aan te passen aan veranderende cliëntwensen.
Wat kunt u doen als u een klacht heeft?
Meestal kan een gesprek met de betreffende medewerker of leidinggevende een oplossing bieden. Mocht dat niet het geval zijn, dan kunt u met dit formulier de klachtenfunctionaris inschakelen. De klachtenfunctionaris behandelt ingediende klachten van cliënten.
Formulier klachtenfunctionaris (PDF Document)
U kunt er ook voor kiezen om een geschil neer te leggen bij de geschillencommissie als u niet tevreden bent met de afhandeling door Twentse Zorglandschap (eventueel hieraan verbonden kosten zijn voor rekening van Twentse Zorglandschap).
Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om de klacht direct bij de geschillencommissie in te dienen. Twentse Zorglandschap is aangesloten bij de geschillencommissie zorg algemeen. Indien u ervoor kiest om een klacht bij de geschillencommissie in te dienen kunt u dit het beste via het klachtenformulier van de geschillencommissie doen via de link:
https://www.degeschillencommissiezorg.nl/clienten/klacht-indienen/
Voor meer informatie over onze klachtprocedure, verwijs ik u graag naar de klachtenregeling.